Niertransplantatie

Dit is een forum voor open discussies met, meningen van en tips voor iedereen die geïnteresseerd en/of betrokken is bij niertransplantaties. U kunt hier volgens de regels van de netiquette vrij berichten plaatsen met vragen en tips en andere interessante opmerkingen betreffende niertransplantaties en alles wat daarmee samenhangt. Dit forum is bedoeld voor berichten waar u een reactie op verwacht. Vragen, stellingen, waarop anderen dan weer kunnen reageren. Zo kan ook een hele discussie over een onderwerp ontstaan.

Niertransplantatie
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: WAARSCHUWING VOOR GETRANSPLANTEERDEN


LVD IS DE VERENIGING VOOR NIERPATIENTEN (VAN PREDIALYSE TOT GETRANSPLANTEERD)

WWW.LVD.NL

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

In het aprilnummer van WISSELWERKING staat een artikel over alternatieve behandelmethoden. Deze behandelmethoden kunnen een slechte invloed hebben op getransplanteerden die immuunsuppressiva gebruiken.

Els Valkenburg, zelf Reiki-docente, waarschuwde de redactie van WISSELWERKING deze behandelmethoden toe te passen bij getransplanteerden.



Van alternatieve behandelingen wordt steeds vaker gebruikt gemaakt omdat in veel gevallen ook daadwerkelijk verlichting wordt bereikt van de klachten en dat is op zich een goede zaak.

Alternatieve behandelmethoden hebben als doel het lichaam te ondersteunen in het (zelf) genezingsproces (lees ook: het afweersysteem).



Bij veel getransplanteerden wordt het immuunsysteem kunstmatig door middel van anti-afstotingsmedicijnen - de immuunsuppressiva - zwakker gehouden, omdat anders het lichaam het nieuwe orgaan zal afstoten. Het lichaam blijft immers het gedoneerde orgaan als vreemd beschouwen, hoe lang het er ook in zit.



Ervaring met een nierpatiënt die veelvuldig Reiki kreeg na de transplantatie, leert dat er onverklaarbare afstotingsverschijnselen kwamen. Na het stoppen met de Reiki-behandelingen werd de situatie weer stabiel.

De nefroloog van de patiënt zei dat alles wat enigszins weerstandsverhogend werkt, verboden moest worden bij getransplanteerde patiënten.



Deze op ervaring gebaseerde kennis is er nog niet zo lang, het is dus des te belangrijker dat we dat aan elkaar doorgeven. Wij hebben de verantwoordelijkheid om in ieder geval de betreffende patiënt van de risico's op de hoogte te brengen, los van het feit wat de persoonlijke mening is van de betreffende behandelaar.

De eindbeslissing hierover ligt bij de getransplanteerden zelf. Willen zij het risico van een eventuele afstoting nemen, als zij het lichaam te krachtig maken? Is het dat risico waard?



Conclusie: alternatieve behandelmethoden kunnen dialyserenden uitstekend helpen bij allerhande kwaaltjes, maar bij een getransplanteerde levert het een gevaar op.



E-mailadres van Els Valkenburg is bij het secretariaat van de LVD bekend.

Re: Re: WAARSCHUWING VOOR GETRANSPLANTEERDEN

hallo els hier een mailtje van an ik ben een maand geleden opnieuw getransplanteerd,nu leest ik dat, oproepje over altanatieve geneeswijzen nu heb ik zelf reikie 1 nu vraag ik mijn eigen af of dat geen kwaad kan ik hoop dat je daar een antwoord voor mijn hebt ,met vriendelijke groet an griesdoorn.

Re: WAARSCHUWING VOOR GETRANSPLANTEERDEN

Beste Els

ben zelf Reikimaster en getransplanteerd sinds bijna 22 jaar. Heb mijnj Reikimaster sinds een jaar was dit dan ook een verkeerde keus. Doe mezelf wel niet altijd behandelen en laat dit ook niet doen misschien met de achterligende gedachte.

Kun je me dit eens mailen

Groetjes Rob Handstede