Niertransplantatie

Dit is een forum voor open discussies met, meningen van en tips voor iedereen die geïnteresseerd en/of betrokken is bij niertransplantaties. U kunt hier volgens de regels van de netiquette vrij berichten plaatsen met vragen en tips en andere interessante opmerkingen betreffende niertransplantaties en alles wat daarmee samenhangt. Dit forum is bedoeld voor berichten waar u een reactie op verwacht. Vragen, stellingen, waarop anderen dan weer kunnen reageren. Zo kan ook een hele discussie over een onderwerp ontstaan.

Niertransplantatie
Start a New Topic 
Author
Comment
Re: niertransplantatie


Hoi Mirjan. Mijn vrouw heeft een nier gekregen van haar broer. Bij hem duurde het herstel ongeveer een half jaar. Daarna ben je weer helemaal de oude. Na een maand of 3 is hij weer part-time gaan werken. Langzaam opgebouwd naar full-time na dat half jaar. Hij had nog wel de "ouderwetse" methode; niet volgens de methode van de kijkoperatie die ze tegenwoordig gebruiken. Die is veel minder ingrijpend. Thuiszorg is volgens mij altijd mogelijk, alleen heb je altijd een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Veel sterkte met je beslissing. Mijn zwager heeft er ondanks dat half jaar absoluut geen spijt van, integendeel.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Ik overweeg in de nabije toekomst een nier af te staan voor mijn broer; maar ben heel huiverig voor o.a. de operatie en de tijd erna. Wie heeft ook een nier afgestaan en moet daarnaast een huishouden runnen met 3 jonge kinderen? Is dat te doen en is er kans op hulp vanuit bijv. thuiszorg?